لغز إختفاء القبطان السوداني عبده محمد عبده ومفاجأة حول تعويض الـ (50) ألف دولار بالمحكمة (1)
زوجته وفاء: لهذا السبب أودعوا الدولارات بمحكمة شرق النيل بالخرطوم بحري .. ولكن .. !!
السلطات المصرية رفضت اعتبار الربان عبده في أعداد الموتى فطلبوا مني إشهاد شرعي من المحكمة
الأنباء تؤكد موته داخل السفينة (ابن بطوطة) . ولماذا يتعالج ابنه مدى الحياة ؟!
القاهرة : الخرطوم : سراج النعيم :
أنني
أؤمن بأن إختفاء القبطان السوداني عبده محمد عبده يمثل لغز لم يستطع حتى
الآن أي كائن كان أن يفك طلاسمه رغم مرور أكثر من عامين على فقدانه اثناء
قيادته سفينة البضائع (ابن بطوطة) قبالة سواحل ميناء سفاجا المصري . ومنذ
يوم 9/3/2009م إلا وظلت الزوجة الصابرة على الإبتلاء وفاء حسن الشيخ موسى
تكافح وتناضل بكل ما أوتيت من قوة لكشف الغموض الذي يكتنف حادثة فقدان
زوجها الذي إلتحق بالباخرة (ابن بطوطة) يوم 3/3/2009م بميناء الأدبية
(السويس) في وظيفة قبطان . وبالفعل تولي قيادة السفينة مبحراً بها إلى
شواطئ ميناء أبوزنيمة (جنوب خليج السويس) على شبه جزيرة سيناء بالمياه
الإقليمية المصرية . حيث شحنت (6000) طن من الرمل الزجاجي الذي يفترض أن
تقوم بتفريغه يوم 8/3/2009م بمرفأ ميناء رأس الخيمة (دولة الإمارات العربية
المتحدة ) إلا أن الرحلة لم تكتمل نسبة إلى اصطدام الباخرة (أوكسل سلطان )
بسفينة البضائع (ابن بطوطة) في الساعة الرابعة صباحاً من يوم 9/3/2009م من
الجانب الإيسر من ناحية غرفة المحركات (حجمها 2700 متر مكعب) ونتج عن ذلك
حدوث فجوة بطول الماكينات .. مما إلى تسرب مياه تقدر بـ (2900 طن ماء
بحري) مما إستدعى غرقها في أربعة دقائق إلى عمق (831 متر في البحر) حوالي
(40 ميل بحري ) شمال شرق سواحل ميناء سفاجا الواقع قبالة المياه الإقليمية
المصرية.
وبالرغم من محاولات الإنقاذ التي قامت بها القوات البحرية
المصرية (البحث والإنقاذ) إلا أنها أسفرت عن نجاة (9) أحياء من جملة طاقم
سفينة (ابن بطوطة) البالغ عددهم (25) بحاراً بما فيهم القبطان السوداني
عبده محمد عبده.
لا أمل في شهادة براءة ذمة:
وفي سياق متصل
كشفت وفاء حسن الشيخ موسى زوجة القبطان السوداني عبده محمد عبده المختفي
بالمياه الإقليمية المصرية تفاصيل جديدة في القضية التي لم يماط عنها
اللثام حتى الآن .. ففي هذا الإطار قالت للدار : بحزن عميق : أعترف لك بان
محاولة النسيان لم تجدي . فثمة احاسيس محكومة بالسجن مع الأشغال الشغالة
مدى الحياة . إليس هذا ظلماً ينسحب بلا إنسانية لأبنائه . فمهما حاولوا
الهروب من هذا الواقع .. فإن المستقبل مذبوح على (الحواجز) التقليدية كلها .
ثمة حقائق لا مفر منها . بحكم أنها مرصودة لخطف الحكم الجميل .. فما
السبيل للخروج .. لا أمل .. طالما أن الأجواء ملغومة منذ أكثر من عامين ..
وهو التاريخ الذي بدأت فيه الذهاب يومياً إلى محكمة شرق النيل بالخرطوم
بحري . فهي المحكمة المودع بها مبلغ التعويض الخاص بزوجي القبطان عبده محمد
عبده والبالغ في قيمته (50) ألف دولار فقط . هكذا ظللت أدوام يومياً
لاستلام المبلغ وإنفاقه في مشروع يعود ربحه لإبنائه . إلا أنهم أشاروا علىّ
بشراء قطعة أرض تسجل باسم صغاري . المهم أن الفكرة راقت لي ونفذتها على
الفور حتى أؤمن لهم حياتهم . بشكل لا يتطرق إليه خلل . ولاتفسده الهفوات ..
فالأمر عندي ليس دائماً على هذا القدر من البساطة وهذه كلها أمور واقعية
يجب الإقرار بها . فمن لم يعيش تلك اللحظات الغامضة المشحونة بالمشاعر
المتنازعة ما بين التكذيب والتصديق . فالروايات متضاربة لا تفسر إلا شيئاً
واحداً .. هو أن نترك الحقيقة تتوه في بحر الشيطان المطلاطم الأمواج ..
هكذا طمسوا الحقيقة بالصمت لاشيء غير الصمت عما تخبئه المياه الإقليمية
المصرية من أسرار لم يتم العثور عليها في الصندوق الأسود الملحق بسفينة
البضائع (ابن بطوطة) .. وبالضرورة التنويه إلى أنني اتحدث عن قضية متشعبة .
واعمل على التذكير بها باستمرار عسى ولعل أجد بصيص أمل أوشهادة (براءة
ذمة) في لحظة جنون وشرود.. تعيد لنا الإبتسامة التي فارقت شفاهنا منذ أن
وصلنا النبأ الحزين.
{الهيئة المصرية تخاطب ملاك باخرة ابن بطوطة:
وأضافت
وفاء: لا أتحاشي مواجهة هذا الزيف القابع هناك. ولا اتحاشي المجاهرة
بقناعتي .. ولا اتحاشي رصد تلك اللحظات الغامضة المريبة جداً.لا بل الشاذة
من حيث التفاصيل أنني ببساطة احاول أن أفهم ما يدور من حولي.. لأنني في
حيرة شديدة من أمري فمن السهولة دفعك نحو الإنكسار فالحكاية كبيرة وقابلة
لشهية الإيذاء.. وهو بلاشك عجيب وغريب لأنه كذلك .. هشاشة في صياغة
السيناريو الذي في إطاره اتصلوا علىّ . قالوا إن مبلغ التعويض بطرف مستشار
قانوني بالخرطوم . وعندما إلتقيت به أكد أنه أودع الـ (50) ألف دولار
بمحكمة شرق النيل بالخرطوم بحري .. وفي حين أنهم طلبوا منى قبلاً استخراج
إشهاد شرعي من ذات المحكمة آنفة الذكر حتى نستلم مبلغ التعويض .. ولكن كانت
المفاجأة في أنهم يبحثون عن الجهة القضائية التي تقع في دائرة اختصاصنا ،
لكن يتمكنوا من وضع الدولارات بحوزتها . ويتجنبون الاحتكاك بيَّ .. لعلمهم
التام بأنني سأظل اطالب بكشف ملابسات اختفاء زوجي القبطان عبده محمد عبده
قبالة مرفأ ميناء سفاجا بالمياه الإقليمية المصرية.. إذ أن الهيئة المصرية
للسلامة والملاحة البحرية كانت واضحة وضوح الشمس في مخاطبتها للشركة
المالكة لسفينة البضائع (ابن بطوطة ) بواسطة الإدارة العامة للشؤون
القانونية بتاريخ 2/12/2009م.
{السلطات المصرية ترفض اعتبار زوجي مفقوداً:
وتابعت وفاء باقتضاب شديد قائلة : جاء خطاب الهيئة المصرية على النحو التالي :-
(
إيماءً إلى خطابكم لنا بتاريخ 15/11/2009م بخصوص البحارة المفقودين في
حادث تصادم السفينة (أوكسل سلطان ) بالسفينة (ابن بطوطة) . فأنكم قد أوضحتم
أنكم تمثلون نادي الحماية والتعويض المسؤول عن سداد المطالبات الخاصة
بوفيات طاقم باخرة البضائع (ابن بطوطة) نتيجة تصادمها مع السفينة (أوكسل
سلطان ) ..وطالبتم الهيئة المصرية لسلامة الملاحة البحرية بإصدار خطاب رسمي
يؤكد فقدان بحارة سفينة الشحن (ابن بطوطة) في الحادث وإعتبارهم في اعداد
الأموات أو إحالتكم إلى الجهة ذات الإختصاص في حالة إذا لم تكن الهيئة جهة
الاختصاص المعنية بهذا الأمر .. ومن ثنايا خطابكم يتضح لنا أن الخطاب
الرسمي الذي تبغون إصداره يحتوى على نقطتين :
الأولى : التأكيد على فقدان بحارة سفينة البضائع (ابن بطوطة ) نتيجة الحادث.
الثانية: إعتبار هؤلاء المفقودين في أعداد الموتي.
فبالنسبة
للنقطة الأولى والمتعلقة بإصدار بيان نؤكد فيه فقدان بحارة باخرة (ابن
بطوطة) . فإننا نوجه عناية سيادتكم أن الهيئة المصرية لسلامة الملاحة
البحرية ليست جهة الإختصاص في هذا الامر وإنما يختص بها الجهة التي باشرت
التحقيق في هذه القضية وهي النيابة.
أما بالنسبة للنقطة الثانية
والمتعلقة بإصدار قراراً باعتبار هؤلاء المفقودين أمواتاً فإن المادة (21)
من المرسوم بقانون رقم 25 لسنة 1929م والمعدل بالقانورقم 100 لسنة 1985م
تنص على انه يحكم بموت المفقود الذي يغلب عليه الهلاك بعد أربع سنوات من
تاريخ فقده .ويعتبر المفقود ميتاً بعد سنة من تاريخ فقده في حالة ما إذا
أثبت أنه كان على ظهر سفينة غرقت أو كان في طائرة سقطت أو كان أحد أفراد
القوات المسلحة وفقد اثناء العمليات الحربية ويصدر رئيس مجلس الوزراء أو
وزير الدفاع بحسب الأحوال بعد التحري وإستظهار القرائن التي يغلب معها
الهلاك قراراً بأسماء المفقودين الذين اعتبروا أمواتاً في حكم الفقرة
السابقة ويقوم هذا القرار مقام الحكم بموت المفقود .
لذا عليكم
اللجوء في هذا الشأن إلى الدول التي يحمل جنسياتها المفقودين (السودان،
العراق) حيث أن الجهات المصرية غير مختصة نهائياً بإصدار بيان باعتبار من
هم غير مواطنيها من المفقودين أمواتاً .
{مبلغ التعويض (50) ألف دولار أمريكي:
وأستطرت
وفاء قائلة: ولكن ماذا حدث ؟ .. بكل أسف ركزوا على تأطير قضية زوجي في
السياق الذي يتوافق مع مبلغ التعويض . الذي من المفترض أن يكون ما بين
(500-450) ألف دولار .. إلا أنني تفاجأت بهم يبعثون بفتات الدولارات .. في
محاولة بائسة لمصادرة حق كفله له قانون التأمين الدولي .. خاصة وأن راتب
القبطان عبده محمد عبده عدل بعد إعلانهم فقدانه في المياه الإقليمية
المصرية . وفي هذا الخصوص تلقيت اتصالاً هاتفياً من شركة الخدمات البحرية
المشتركة المحدودة الممثلة لنادي الحماية والتعويض باعتبار أنها المسؤول عن
المطالبات الخاصة بوفيات طاقم سفينة البضائع (ابن بطوطة) .. إلا أنهم لم
يطبقوا حرفاً واحداً مما أشاروا به . عليّ من خلال تلك المكالمة الهاتفية .
بما في ذلك مبلغ تعويض الـ (50) ألف دولار أمريكي الذي لم يصل بواسطتهم .
إنما جاء بشكل مباشر عبر ملاك الباخرة (ابن بطوطة) .. والذين بدورهم قاموا
بإيداعه لدى محكمة شرق النيل بالخرطوم بحري .. في حين أن المحامي الذي أتخذ
هذه الخطوة تحدث معي عن هذا المبلغ .. على أساس أنه موجود .. إلا أنني
عندما ذهبت إليه .. قال ليّ بالحرف الواحد : (سلمت مبلغ تعويض الـ (50) ألف
دولار إلى محكمة شرق النيل ). وذلك على خلفية الإشهاد الشرعي الصادر من
ذات المحكمة . فهم قبل ذلك طالبوني باستخراج شهادة وفاة لزوجي القبطان عبده
محمد عبده .. فرفضت الفكرة جملة وتفصيلاً . لأنني لم استطع أن افسر
الروايات المنسوجة فيما يتعلق بفقدانه من على ظهر السفينة .. فهي - جميعاً –
لا تعدو كونها سوى لغز.. لا تحمل في معيتها المدلول الإنساني الذي يدع لك
مجالاً لكي تصدقها .. فهي تمتاز بالغموض ..وتتوهم دوماً أن الرجل توفي إلى
رحمة مولاه . لأنها قاصرة على وقائع تفضح هذا الزيف الذي يسيطر بالكامل على
هذه القضية . وتظهر السيناريوهات في المكاتبات بين الشركة المالكة للسفينة
. (ابن بطوطة) من جهة وشركة التأمين من جهةٍ أخرى في بحثهما عن مخرج ..
ولكن السلطات المصرية لم تترك لهما الباب موارياً حتى يتسربوا إلينا من
خلاله .
{تصادم الباخرة بالسفينة أوكسل سلطان :
وقالت وفاء:
المهم أنني عندما اصريت اصراراً شديداً على عدم الإستجابة لرغبتهم الرامية
إلى استخراج شهادة وفاة لزوجي القبطان السوداني عبده محمد عبده المختفي منذ
أكثر من عامين .. لم يجدوا بداً سوي أن استعاضوا عن ذلك بالإشهاد الشرعي.
مع العلم أنهم قالوا لنا : ( بعد أربعة أشهر من تاريخ الإختفاء سيقومون
بإرسال تقرير الوفاة) .. ولكنهم لم يفعلوا .. ولا أظهم سيفعلون .. لأنني
عندما مارست عليهم ضغوطاً ارسلوا ليّ خطاباً مروساً باسم شركة الراشد
للملاحة ( ش. ز.م.م) يحتوى على الآتي:
(لقد إلتحق الشهيد القبطان
السوداني عبده محمد عبده بالباخرة (ابن بطوطة) بتاريخ 3/3/2009م بميناء
الأدبية (السويس) في وظيفة قبطان وأستلم قيادة السفينة وأبحر بها إلى ميناء
أبوزنيمة (جنوب خليج السويس) على شبه جزيرة سيناء حيث شحنت 6000 طن رمل
زجاجي إلى ميناء رأس الخيمة بـ (دولة الإمارات ) . ثم توجهت إلى ميناء
التفريغ بتاريخ 8/3/2009م .. لكن لم تكتمل الرحلة إذ أنها إصطدمت بها
الباخرة (أوكسل سلطان) حوالي الساعة الرابعة والنصف صباحاً في اليوم التالي
من الجانب الأيسر عند غرفة المحركات . (حجمها 2700 متر مكعب) .. ونتج عن
ذلك فتحة بطول الماكينات تسربت منها مياه تقدر بـ (2900 طن ماء بحري ) مما
أدى لغرقها في أربعة دقائق إلى عمق (831 متر في البحر ) حوالي (40 ميل بحري
) شمال شرق ميناء سفاجا المصري ).
{إستشهاد 16 من طاقم السفينة:
وأردفت
وفاء: وواصلت الشركة المالكة لباخرة البضائع (ابن بطوطة) روايتها مؤكدة في
خطابها لنا: ( لقد إتصلت بنا القوات البحرية المصرية (البحر والإنقاذ) بإن
عمليات البحث والإنقاذ أسفرت عن نجاة 9 أحياء وجثة واحد من افراد الطاقم
واشتركت القطع الحربية وطائرات الهيلكوبتر والسفن المبحرة في المنطقة لمدة
أربعة أيام متتالية في عملية البحث والإنقاذ.. ولم تسفر تلك العمليات عن
إنتشال أي أحياء أو أموات من سطح البحر ونتيجة لهذا الحادث فقد 16 شخص من
ضمنهم قبطان السفينة كابتن عبده محمد عبده ويحمل جنسية سودانية رقم 8729
سنة 29/9/1977م وجواز سفر سوداني رقم B0561262 .. ودفتر بحري سوداني رقم
6058 ولم تبلغ أي جهة بمواني البحر الأحمر / خليج عدن / الخليج العربي . أو
باقي دول العالم عن إنتشال أي فرد من المفقودين خلال شهر مارس 2009م ..
وحتى اللحظة .. وبالتالي نحتسب المفقودين شهداء عند ربهم يرزقون .. لقد
طالبنا الجهات المصرية مثل فرق البحث والإنقاذ – ومستشفي الرئيس المخلوع
محمد حسني مبارك العسكري بمنتجع الغردقة .. والشرطة في سفاجا لاستخراج
شهادة وفاة للمفقودين بواسطة ممثل الشركة والمحامي.. لكن كل هذه الجهود لم
تفلح بإستلام ما هو مطلوب .. ويعتبر القانون المصري بأن أي شخص يفقد في
البحر لمدة 15 يوم متوفي)..
وأضافوا في خطابهم : ( إن إندفاع المياه
في غرفة الماكينات بها فراغات ( كل البواخر في العام تصمم هكذا ) . وكذلك
غرف الطاقم والممرات والمطبخ والإمكان الصحية والمخازن وبرج الملاحة .. هذا
العامل أدى إلى إندفاع مياه البحر لداخل الباخرة جاذبة معها كل جسم يطفوا
على سطح البحر بالقرب من السفينة وبذلك أستشهد 16 من أفراد الطاقم ذوي
جنسيات مختلفة .. لقد ابلغنا تأمين نادي الحماية والتعويض البريطاني منذ
وقوع الحادث وتابعوا كل التطورات وابتعثوا من لندن محامي قدير في الحوادث
البحرية أجرى تحقيقاً شاملاً لكل التفاصيل .. وعليه قررت شركة التأمين دفع
تعويضات للمتوفين بعد تقديم المستندات الشرعية الصادرة من بلدانهم .. وعليه
حررنا هذا الخطاب لاستخراج توكيل شرعي باسم شخص واحد نيابة عن أسرة الشهيد
لكي يتسلموا تعويضهم عن فقدان الحياة . لذا لأبد من استخراج هذا المستند
بإسرع فرصة .. ويسلم إلى شركة المشتركة للمطالبات البحرية .. وهي الممثل
لتأمين ببرتش مارين في السودان ).
Mystery
of the disappearance of the captain Mohammad Abdo Sudanese slave and
surprise about the compensation (50) thousand dollars Court (1)His wife and fulfillment: for this reason the Court of dollars deposited east of the Nile in Khartoum Bahri .. But .. !!Egyptian
authorities refused to consider the master slave in the numbers of the
dead so they asked me a legitimate certification from the courtNews confirms his death inside the ship (Ibn Battuta). Seek treatment and why his son for life?!Cairo: Khartoum: SE bliss:I
believe that the disappearance of the captain Mohammad Abdo Abdo
Sudanese represents the puzzle could not even any object now was to undo
Tlassmh despite the passage of more than two years during the loss of
his cargo ship (Ibn Battuta) off the Egyptian port of Safaga. Since
the day 9/3/2009 m but remained on Infestations forbearing wife Wafaa
Hassan Sheikh Musa struggling and struggling with all my strength to
unravel the mystery surrounding the incident of the loss of her husband,
which he joined the steamer (Ibn Battuta) on 3/3/2009 M Port literary
(Suez) in the job captain. Indeed,
take command of the ship sailing to the shores of Port Abousnimh
(southern Gulf of Suez) on the Sinai Peninsula, Egyptian territorial
waters. Where
shipped (6000) tons of glass sand which is supposed to be based on
Ptfrigh 8/3/2009 M port of Port of Ras Al Khaimah (UAE), but the journey
is not complete relative to the collision of the ship (Oxl Sultan)
cargo ship (Ibn Battuta) in the four
o'clock am on 9/3/2009 m from the left side of the engine room area
(2,700 cubic meters in size) and resulted in a gap along the machines ..
To
the infiltration of water, which is estimated at (2900 tons of
seawater), which summoned sank in four minutes to a depth (831 meters in
the sea) is about (40 nautical miles) north-east coast of the port of
Safaga is located opposite the Egyptian territorial waters.Despite
rescue attempts by the Egyptian Navy (search and rescue), but it
resulted in survival (9) quarters of the total crew (Ibn Battuta)'s (25)
sailors including the captain Mohammed Abdo Abdo Sudanese.No hope of clearance certificate:In
a related context revealed Wafa Hassan Sheikh Musa wife Sudanese slave
captain Mohammed Abdu disappeared Egyptian territorial water in case new
details that have not revealed the dirt from them so far .. In this context, she told the House: deep sorrow: I admit to you that the attempt did not find oblivion. There is governed by the sensations in prison with hard Dipset for life. Is this not injustice withdraw without humanity for his children. No matter how they tried to escape from this reality .. Slaughtered on the future (barriers) are all traditional. There are facts that can not be avoided. By virtue of it earmarked for the kidnapping sentence beautiful .. What is the way out .. There is no hope .. As long as the atmosphere since the bomb more than two years .. The date on which it started to go to court every day east of the Nile in Khartoum North. Court
are deposited by the amount of compensation to the captain's servant my
husband Mohammed is His slave and of its value in (50) thousand
dollars. So I kept Aduam day to receive the money and spend it in the project due to the profit of his sons. However, they pointed out to buy a piece of land registered in the name Sgara. It is important that the idea appealed to me and carried out immediately so I believe them to their lives. Manner that does not address the imbalance. Goofs and Atvsdh .. It I have not always been so simple and all these things and realistic must be recognized. It did not live those moments of charged emotions conflicting vague between denial and disbelief. Valrwayat mixed but do not explain one thing .. Is to let the truth get lost in a sea devil Almtalatm waves .. Thus
Tmsoa silence the truth is nothing quiet about what is in store for the
Egyptian territorial waters of the secrets are not found in the black
box Supplement ship goods (Ibn Battuta) .. And not necessarily to note that I am talking about cross-cutting issue. And
work to remind them constantly hoping and perhaps find a glimmer of
hope Ochhadh (patent pending) in a moment of madness and distraction .. Smile back to us by our lips since she died that we got the sad news.{Address of the Egyptian ship owners of Ibn Battuta:The fulfillment: Do not I avoid the face of this falsehood that lies there. I avoid Baknaotai not profess .. The
monitor I avoid those moments very vague suspicious. But not anomalous
in terms of details, I simply try to understand what is going on around
me .. Because
I am very confused about my situation, it is easy to payment of
refraction Vagaah big appetite and susceptible to abuse .. Undoubtedly a wondrous and strange for that as well .. Fragility in the formulation of the scenario in which the contact. They said that the amount of compensation tip of a legal adviser in Khartoum. When I met him said he filed the (50) thousand dollars Court of Khartoum North East of the Nile .. While
they asked me before extracting a legitimate certification of the same
court until we receive the above amount of compensation .. But
the surprise was that they are looking for a judicial body, which lies
in the circle of our competence, but they can put dollars in their
possession. And avoid contact with me .. In
the knowledge that I am I will fully disclose the circumstances of the
disappearance I ask my husband the captain Mohammed Abdo Abdo off the
port of Port Safaga Egyptian territorial water .. As
the Egyptian Authority for Maritime Safety and was crystal clear in the
approaches to the owners of the cargo ship (Ibn Battuta) by the General
Directorate of Legal Affairs on 2/12/2009 m.{The Egyptian authorities refused to consider my husband is missing:She meet very briefly, saying: Egyptian speech came as follows: -(With
reference to your letter to us dated 15/11/2009 on m missing sailors in
the ship collision accident (Oxl Sultan) ship (Ibn Battuta)., You have
made it clear that you represent a protection and indemnity club is
responsible for payment of claims for cargo ship crew mortality (Ibn
Battuta) as a result colliding
with the ship (Oxl Sultan) .. and Talpettm the Egyptian Authority for
Maritime Safety to issue an official letter confirms the loss of sailors
cargo ship (Ibn Battuta) in the incident and considered in the
preparation of the dead or refer you to the relevant jurisdiction in
case you were not the competent authority on this matter the folds of your letter .. It is clear to us that the official discourse that Tbgon release contains two points:First: the emphasis on the loss of the cargo ship crew (Ibn Battuta) result of the accident.The second consideration in the numbers of those missing dead.For the first point, and we issued a statement regarding the loss of a ship crew (Ibn Battuta). We
are sending you care that the Egyptian Authority for Maritime Safety is
not the competent authority in this matter, but is unique to the party
that initiated the investigation in this case is the prosecution.As
for the second point relating to the issuance of a decision as those of
the missing dead, article (21) of Decree-Law No. 25 of 1929, as amended
Baleghanono. 100 for the year 1985, states that ruled the death of the
missing, which is dominated by the loss after four years from the date
of loss. The missing dead after one year from
the date of loss in the event that proved that he was on board the ship
sank or was in a plane that crashed or was a member of the armed forces
and the loss during military operations and issue the Prime Minister or
the Minister of Defence, as the case after the investigation and
memorize the clues that tend to her doom a resolution the names of
missing persons who considered dead in the preceding paragraph of this resolution and the place of death of the lost power.So
you use in this regard to the States of the nationality of the missing
(Sudan, Iraq), where the Egyptian authorities was not competent to issue
a final statement as those who are not citizens of the missing dead.{Amount of compensation (50) thousand U.S. $:Osttrt and fulfillment, saying: But what happened? .. Unfortunately, focused on framing the issue of my husband in the context that corresponds to the amount of compensation. Which is supposed to be between (500-450) thousand dollars .. However, I surprised them when they are raised scraps of dollars .. In a desperate attempt to seize his right guaranteed by the International Insurance Act .. Especially
since the salary of the captain Mohammad Abdo Abdo justice after losing
their declaration in Egyptian territorial waters. In
this regard, I received a phone call from the Joint Marine Services
Company Limited representing protection and indemnity club as it is
responsible for claims for mortality cargo ship crew (Ibn Battuta) .. However, they did not apply one of the characters and pointed it. Ali during that phone call. Including the amount of the compensation (50) thousand dollars which was up by them. But came directly across the ship owners (Ibn Battuta) .. And who in turn have his or her placement at the Court of Khartoum North East of the Nile .. While the lawyer who took this step, talk to me for that amount .. On the basis that it exists .. But when I went to him .. He told me quote: (handed over the amount of compensation (50) thousand dollars to a court east of the Nile). And on the back of the legitimate certification issued by the same court. Prior to that understanding Talboni extract a death certificate for my husband the captain Mohammed Abdo Abdo .. Rejected the idea altogether. I am not able to explain stories woven with regard to his loss from the deck of the ship .. They are - all - nothing more than just puzzle .. Do not carry meaning in the Humanitarian Meitha which leaves you room to believe it .. They are characterized by vague .. and always imagines that the man died to the mercy of his master. Because it is limited to the facts and expose this falsehood, which has full control on this issue. The scenarios in the correspondence between the company owning the ship. (Ibn Battuta) on the one hand and the insurance company the other hand, in their search for a way out .. But the Egyptian authorities did not leave the door for them to drop out Muaria us through it.{Ship collision ship Oxl Sultan:The
fulfillment: it is important that when I insisted insistence heavily on
the lack of response to their desire to extract a death certificate for
my husband Sudanese slave captain Mohammed Abdu disappeared more than
two years .. Not only seemed to find that it replaced the Balachhad legitimate. With the knowledge that they said to us: (after four months from the date of disappearance will send a report of death) .. But they did not do .. Ozam not going to do .. Because
when I exercised pressure on them send me a letter on behalf of Al
Rashed Mrosa Navigation (u. G. M. M) contains the following:(I've
joined Captain Martyr Mohammed Abdo Abdo Sudanese boat (Ibn Battuta) on
3/3/2009 M Port literary (Suez) in the function of captain and received
the command ship and sailed to the port Abousnimh (southern Gulf of
Suez) on the Sinai Peninsula where shipped 6000 tons of sand glass
to the port of Ras Al Khaimah b (UAE). then went to the port of
discharge on 8/3/2009 m .. but did not complete the journey as it
collided with the ship (Oxl Sultan) was about four o'clock in the
morning the next day when the left side of the room engines.
(size 2,700 cubic meters) .. As a result, slot length machines leaked
from water is estimated at (2900 tons seawater), which led to the
sinking in four minutes to a depth (831 meters in the sea) is about (40
nautical miles) northeast of Port Safaga, Egypt).{16 of the martyrdom of the crew:And
she and fulfillment: The Company continued the owner of a ship goods
(Ibn Battuta) novel confirmed in her speech to us: (I have contacted the
Egyptian navy (sea rescue) that the search and rescue operations have
resulted in survival of 9 districts and the body of one of the crew
members and co-cutting war and helicopters and ships cruising in
the region for four consecutive days in the search and rescue .. did
not result in such operations for the pick up any living or dead, from
the surface of the sea and as a result of this accident was 16 people
including the captain of the ship captain, Abdo Mohammed is His slave
and a national of Sudanese No. 8729 years 29/9/1977 m The
passport Sudanese No. B0561262 .. and the book of nautical Sudanese No.
6058 did not report any side ports of the Red Sea / Gulf of Aden /
Persian Gulf. or the rest of the world pick up any of the missing during
the month of March 2009 .. and until the moment .. and therefore
counted the missing Martyrs well
in the Lord .. I have asked the Egyptian authorities, such as search
and rescue teams - and the hospital ousted President Mohamed Hosni
Mubarak, a military resort of Hurghada .. and the police in Safaga to
extract the death certificate of the missing by the company
representative and the lawyer .. But all these efforts have not
succeeded receiving what is needed .. The Egyptian law that any person who loses in the sea for 15 days deceased) ..They
said in their letter: (The surge of water in the room machines with
spaces (all ships in the year are designed so on). As well as the
Chambers of the crew, corridors, kitchen and possible health stores and
Tower navigation .. This factor led to a surge of sea water to inside
the ship's attractive with every body floats on the surface of the
sea near the ship and this quote 16 of the crew members with different
nationalities .. We have told us secure the protection and indemnity
club British since the accident and followed all the developments and
Aptosoa from London lawyer things in maritime accidents conducted a
thorough investigation into all the details .. and it decided the
insurance company to pay compensation to the deceased Following
the submission of documents legitimacy of their countries .. and it
liberated the speech to extract the Power of attorney on behalf of one
person on behalf of the family of the martyr in order to Atzlmoa
compensate them for loss of life. It is imperative to extract this
document as quickly as .. and handed over to the joint-stock company for
claims Marine .. a Representative to secure Berch Marin in Sudan).Life-long treatment to the son of the captain:The premise of fulfillment: Thus, the death of my husband the news captain Mohammed Abdo Abdo .. I started our lives turned upside down .. And we suffer from that .. Because they Talibona extracting a death certificate .. Nstkhrjha and how? .. He did not die in the territorial waters of Sudan .. But lost in the port of Safaga in Egypt .. It is important that the suffering continues .. In the past few days my son was a malaise called me to travel it to the Hashemite Kingdom of Jordan .. Despite this disease still exists .. On the other hand, what did it amount of compensation .. This is what you will learn about it in detail in the loop height. Just stay with us.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق